dag 12 San Jan de Ortega - Burgos

14 mei 2016 - San Juan De Ortega, Spanje

Gisteren na de mis kreeg ik het teken van de pelgrim rond mijn nek van de plaatselijke priester, beetje aangrijpend.

Na een frisse nacht stap ik het bos in,  het is nog bijna donker . Voor zo een 2en een halve km, best leuk die stilte en vogels die fluiten . Dan daal ik af naar een eerste dorpje Ages waar ik mijn "lekker" ontbijt nuttig en waar tevens een mooi kerkje is met een ooievaarsnest. Nu wandel ik langs de weg naar Atapuerca gelukkig maar 1.5 km.Daar ga ik linksweg de hoogte in op een heel slecht pad met immens veel stenen. De top bereik ik op een hoogte van 1078 m Alto Matagrande. Bijna op de top een groot kruis en ja terug nen fin de camino. Helemaal op de top kreeg ik een eerste zicht op Burgos mijn eindbestemming voor vandaag.

Een pijnlijke (voeten) en kleverige afdaling als gevolg van de stenen en op het einde de modder kom ik op een weg terecht en deze zal ik bijna voor de rest van de dag volgen. Eerst nog door een groene vallei om daarna meer in de huizen te komen.

Na Orbaneja-Riopico kom ik langs het vliegveld waar er niet zoveel beweging is om zo het al meer drukkere Villafria te bereiken waar ik een plaatselijke herberg bezoek!!!

Vanaf nu is het op een drukke weg , eerst industrie daarna huizen en winkels om tenslotte plots bij de heel grote prachtige kathedraal te komen, echt de moeite om te zien. Ik daar beetje rondgelopen , plezant , om dan mijn albergue op te zoeken. Daar stond een lange rij en ik zag het niet zitten te wachten voor inschrijving. Ben dan nog een km of 2 verder gestapt en in een hostel gestopt juist buiten de stad . Eens goed kunnen slapen in een gewoon bed zal eens deugd doen .

tot morgen P

1. Ronny Verroken:
    14 mei 2016
    beestjes zijn héél waarschijnlijk wezelkes (hermelijntjes)
  2. Eddy:
    patje
    heb vandaag filip candelaere aan de lijn gehad
    hij vroeg hoe het met u was
    k heb uw blog gemaild
    Maatje k zit te popelen om achter te komen hou stand GOD is met U
  3. Patrick doornaert:
    nog een weekje wachten Eddy
    gin wezelkes Ronny, blijven zoeken
  4. Pieter Vancraeynest:
    14 mei 2016
    Prachtige foto's! Veel succes!
  5. Verschoore kurt:
    Succes, geniet ervan
  6. Steven:
    Hit the road Pat ....
    Mucho animo !
    Groeten Steven
  7. Dierendonck Patrick:
    14 mei 2016
    Goed de voetjes verzorgen. Nog veel succes gewenst en blijf genieten van je trip.
  8. Regi Chambaere:
    15 mei 2016
    Succes Pat!!!
  9. Skumerde:
    15 mei 2016
    Hello Patje,

Bezorg de vogeltjes af en toe een kruimeltje dan blijven ze zeker mooi fluiten…

Groetjes