dag 22 San Martin del Camino - Astorga

24 mei 2016 - Astorga, Leon, Spanje

Gisteren een leuke paella-avond gehad met enkele internationale pelgrims, naast Eddie een Zwitserse en een Zuid Koreaanse die nu in New York woont, naast mij een zweed en en Zuid Koreaanse , leuke ervaring met ons eigen kweek engels .

Deze morgen terug rond 7 u vertrokken met een zonnetje in de rug langs onze N120 . Nu en dan doen we een klein aangeduid ommetje wat een beetje de weg breekt .

Na bijna 2u bereiken we Hospital de Orbiga, prachtig , die mooie gerestaureerde  brug . Bepaalde avonden doen ze hier middeleeuwse spelen moet interessant zijn indien je hier op reis bent .

Na dit dorp gepasseerd te zijn waren er twee opties en natuurlijk de verkeerde, terug langs de N120.

Na 2 tamelijke heuvels komen we aan in San Justo de la Vega waar een apero nemen , geen ontbijt vandaag . Een klein uurtje later komen we aan in in onze albergue municipal . Eerst bezoeken we het stadje want er hangt regen in de lucht .

Tot morgen

P en E

geen sterke wifi,  foto's volgen

1. Lucas:
    24 mei 2016
    Hallo Patje ,
    Zo te zien alles Ok en hoe gaat het met de snellen Eddy kan hij U bijhouden of
    pakt hij wandelpillen ?
    Ik veronderstel dat het met jullie tweetjes een stuk plezanter is .
    Ben benieuwd of U of beiden reeds Gemzen gespot hebben die zijn er talrijk en heb het destijds zelf meegemaakt tijdens een kleine !! wandeltocht .
    Piere en ik zijn vandaag gaan vissen naar t'vijverhof karpertje van 13,5 kilo gevangen , niet zo lastig als wandelen dat is voor ons niet meer wegelegd .
    Alé dit was het dan vanuit Wevelgem nog veel wandelplezier Grts lucas en piere met nen esterella
  2. Henk Hoorens:
    24 mei 2016
    Veel courage op de soms saaie wegen, blijven volhouden, jullie komen al serieus dichter !
  3. Patrick doornaert:
    25 mei 2016
    Wat zijn gemzen, soort eend !!!!Anders alles goed
    Eddie zegt tis iedere kje dezelfsten dan uthalen
    we houden vol Henk
    bedankt
  4. Lucas:
    Oe durft tie

Gems is een soort bok , steenbok maar met kleinere horens zwart met witte kop .Zie op Google.
    Courage wandeling kort in .
    Gisteren op tv vlaming doet wandeling van 4000 km naar turkenland nog straffer eeeeeeeeeeee
    Grts
    Piere en Lucas