dag 1 sjpdp - roncesvalles

3 mei 2016 - Roncesvalles, Spanje

Na een goeie nacht kwam ik vroeg wakker deze morgen waarschijnlijk bezig met de Camino. Klein heerlijk ontbijt om daarna te pakken en te vertrekken naar sjpdp.
Vandaag loodzwaar volgens de boekjes.
Via Porte d' Espagne zie foto vertrek ik( na afscheid van Swaze) naar albergue d'Orrison 8 km , amaai na 300m direct de hoogte in, hoeveel procent weet ik niet maar veel . Enkele foto's onderweg ( zie verzicht 1 ....) na een km of vijf steekt de mist op jammer want daags voordien hadden we die weg genomen met de auto , mooie zichten.
Na 8 km wacht Swaze me op in de albergue , daar drinken we een cola en thee maar ze ziet het niet zitten hogerop te rijden wegens de mist wat ik maar normaal vond met die smalle wegen en percentages. Nu afspraak in Roncesvalles.
Terug de weg op in de mist niet gezellig en dan nog eens die wind. Na enkele km wilde paarden onderweg toch beetje animo !!
Na 16 km een camionette met warme dranken ( ne choco) , hij zegt nog 1 km klimmen en dan 5 km op en neer en dan 5 km dalen . Op de foto en daarna iets verder op de video kan je zien hoe het daar is !!! Na 20 km kom ik voorbij de bron of kraantje van Roeland (zie foto) dit is de grens met Spanje ( Navarra).
Door bosje naar paal 75 waar ik rechts moet afslaan in de sneeuw en dan via een steile weg dalend naar Roncesvalles waar ik eerst mijn stempel afhaalde voor ik nen verdienden dronk.
Dan naar hotel , smakelijk gegeten en nu naar bed want al bijna 10u30 .Alles ging vlot hier daar het met de computer is.
Tot morgen P.
ps nog een verrassing op het einde , normaal zeggen ze 784 km (totaal) en in Roncesvalles 790!!!!!
voor dag 2

1. Heytens guido:
    4 mei 2016
    weeral afscheid moeten nemen van swaze maar ze komt toch altijd terug het schatje
  2. Marnik en Eva:
    Mooie foto's! Veel succes verder! Groetjes,
  3. Philippe:
    4 mei 2016
    jawadde mooie streek en mooie foto's.
    Het ziet er nogal winters uit. Het kan alleen maar beteren.
    Op naar de volgende dag