dag 25 Molinesca - Cacabelos

27 mei 2016 - Cacabelos, Spanje

Vanmorgen vertrokken na een goeie nachtrust en ontbijt in Molinesaca . Na een uur bereiken we Campo een dorp juist buiten Ponferrada .Langs een gewone weg tamelijk lastig wandelen komen we de stad binnen via een tunnel onder de spoorweg .

Daar aangekomen staan we plots voor een mooie burcht met erna de kathedraal . Ponferrada waarschijnlijk prachtige stad maar wij passeren enkel .

Via de buitenwijken en langs de rivier bereiken we Columbarios, buiten de kerk en een ooievaar niet veel zaaks . Een uurtje later in Fuentes Nuevas nemen we onze apero, aan de andere kant een kapel .

Het dorp doorgelopen komen we bijna direct aan in Camponaraya wat veel drukker is . Na het verlaten ervan passeren we een grote wijnboer, de vinos del Bierzo . Al door zijn wijngaarden wandelend komen we aan in Cacabelos waar we deze nacht slapen .

Tot morgen

Ps Eddie stak kaars aan in Ponferrada voor Briek zijn vrouw Rita zoals beloofd

1. Philippe:
    Hey mannen
    Jullie doen da verdikke goed
    volhouden de eindmeet komt steeds naderbij
  2. Patrick doornaert:
    dank voor de steun
  3. Desmedt Dirk:
    27 mei 2016
    Hallo het is leuk jullie te volgen doe zo voort je bent er bijna .
    Groetjes Dirk en Hilde .
  4. Metje cameo:
    28 mei 2016
    Ja patje en Eddy jullie doen dat zeker goed hier denken wij en praten veel over jullie moed ook ik heb een kaars doen branden voor jullie . Nog een goede dag of 7 en dan is het kermis grtj cameo
  5. Ronny Verroken:
    28 mei 2016
    Allez mannen,jullie doen da super goed hé. Nen dikke proficiat en doe zo verder zou ik zeggen.
  6. Nadine Lernou:
    28 mei 2016
    Heykes Patje en Eddy. zalig om je reisverslagen te lezen, jullie doen dat echt goed zo te lezen, doe zo verder..., m'n respect groeit iedere keer ik jullie weer dag verder weet.... Je moet het maar doen, GO FOR IT !! Nadine,
  7. Dorine & Rein:
    29 mei 2016
    hey mannen jullie doen dat goed doe zo verder een dikke proficiat dorine en rein
  8. Johan Vandenbroucke:
    29 mei 2016
    Nog altijd goe bezig. Proficiat Patrick.