dag 26 Cacabelos - Vega de Valcare

29 mei 2016 - Triacastela, Spanje

Deze morgen fris en monter (zoals altijd) vertrokken rond 7u uit Cacabelos . Na een tamelijk inspannende stijging komen voorbij Pieros, kort erna gaan we via een aardeweg door een prachtig landschap met akkers en wijngaarden . Onder zoemende hoogspanningskabels door bereiken we een klein plaatsje, Valtoille de Arriba, een doods iets maar mooi . Na terug een paar heuvelruggen over te steken komen we in dalende lijn op een asfaltwegje Villafranca del Bierzo binnen . Mooi plaatsje met een imposante burcht, hier nemen we ons ontbijt . Hier gaan ook de hemelsluizen open dus regenkledij  .

Vanaf hier wandelen we langs een mooi voetpad in een dal afgeschermd van de weg naar Vega  de Valcare, onze bestemming voor vandaag .

Onderweg enkele mooie plaatjes maar 1 km voor Trabadelo gaan de hemelsluizen helemaal open met bakken . In het dorpje gestopt, na wat verse droge kledij aangedaan te hebben nemen we onze apero, iets langer .

Nu na een mooi parcours met vanalles wat, zon, regen, stortbuien, heuvels, dalingen, mooie vergezichten ....voldaan aangekomen .

Tot morgen P en E

1. Patje:
    Hi Patje,
    'k heb het efkes druk gehad maar vandaag uw verhalen van de laatste dagen bijgebeend (figuurlijk), wat voor jullie natuurlijk letterlijk veel zwaarder is.

Doe zo voort en sterkte, groetjes alsook aan E.

Patje
  2. Marnik en Eva:
    29 mei 2016
    Jammer van al die regen! Nog veel courage voor de rest van de tocht!
    Groetjes,
  3. Andrea lernou:
    29 mei 2016
    Dat is een heel mooi aandenken voor onze Brik en ook chapeau voor de vele km dat je al gewandeld heb Nu Patrick en Eddy ik wens jullie nog een moedige wandeltocht en veel moed
  4. Patrick doornaert:
    Dank
    en ja tkort in juist paaltje gezien , 139 km
    grt p & e
  5. Timon:
    29 mei 2016
    Veel moed aan de twee wandelaars!! jullie zijn er bijna.