dag 24 Rabanal del Camino - Molinesca

26 mei 2016 - Molinaseca, Spanje

Na een goeie nacht in de hostel in Rabanal del Camino terug vertrokken rond 7u ons normaal u tot nu toe . Vooraf eens het plan bekeken en het zag er best een zware dag uit .

Na anderhalf uur bergop stappen komen we aan in Foncebadon waar de helft van de huizen ingestort of aan het instorten zijn, maar blijkbaar doet de EU er iets aan om het op te kalefateren . We nemen daar ons ontbijt bij de open haard. (1470m), tamelijk frisjes.

Na het ontbijt, zo'n 45min. nog en we zijn bij Cruz de Ferro waar de bedevaarders hun symbolische steen-stenen neerleggen, wat ik ook deed . Nog een km of 3 op en neer om dan de afdaling in te zetten naar El Alcebo . Deze is bij normaal weer al gevaarlijk, wanneer je wilt kijken naar de mooie vergezichten moet je stoppen anders lig je op je neus door de vele keien, net de Samariakloof in Kreta .

In El Alcebo aangekomen een welverdiende apero, daar komen we iemand tegen van Roeselare waar we een leuke babbel mee hebben.

De volgende daling naar Riege de Ambros is minder gevaarlijk dan deze erna naar onze bestemming van vandaag .

Na bijna 8u komen we aan via een historische brug en na 1000m gedaald te zijn in Molinesca waar we onze slaping opzoeken voor vandaag.

Het was een prachtige dag van mooie vergezichten, lastige klims maar zeker lastige en gevaarlijke afdalingen, moe maar heel tevreden zijn we beiden veilig aangekomen .