dag 14 Hornillos del Camino - Castrojeriz

16 mei 2016 - Castrojeriz, Spanje

Vandaag om 7u vertrokken, iets later daar het een korte etappe is.

Na door het dorp gestapt te zijn kom ik op een oplopend pad voor zo'n 2km . Kort voor de top een steile klim van 300m om uit te komen op de meseta of hoogvlakte in 't nederlands. Mooi niks anders dan groen om je heen met een bruine streep waar je in wandelt. Dit  is zo voor een km of 8 enkel ga je kort naar beneden en omhoog voor het dorpje Sambal dat je niet ziet enkel de wegwijzer . Op het einde van deze meseta  heb je plots een aanwijzing Hontonas 500m, maar je ziet niks, raar . Maar 200m verder heb je de duik naar de diepte waar mijn ontbijt ligt.

Erna door het dorp ,1 straat, om zo een km of 3 langs de rechterzijkant van de heuvel te gaan . Aan een stuk ruïne, hoekpaal, ga ik lichtjes dalen om zo de weg op te komen, een mooie dreef met populieren tot aan de ruïnes van San Anton . Dit is een bekende plaats bij de pelgrims , ik krijg er een koffie van 2 hollandse meisjes die de albergue open houden voor 14 dagen . Hier is geen warm water, wifi, .....wat het zo speciaal maakt .

Nu is het nog een 3.5 km tot mijn slaapplaats . De bocht om , een kaarsrechte weg en je kunt er niet omheen kijken de oude ruïne van een burcht (Castrum Sigerici) op de top van een heuvel en een grote kerk eronder Santa Maria del Manzano . Je kon niet binnen daar er een touw gespannen was maar je kon toch binnenkijken, mooi .

5oom verder kom ik bij mijn albergue Casa Nostra maar die gaat pas open om 12 u 45. Dus beetje wachten maar dit is niet erg want na zoveel dagen wind, bewolkt en regen is het genieten in de zon na zo'n prachtige dag op de Camino

Tot morgen P

Ps proficiat aan de Bruggesupporters met de titel

1. Romain:
    17 mei 2016
    Patrick, doe zo verder wat een prestatie
  2. Eddy:
    patten k heb vanmorgen ook al 5 uur gestapt
    tes maar dak ga meekunnen t naaste weeke
  3. Patrick doornaert:
    Bedankt Romain
    Eddy al geoefend met de rugzak!!!!
  4. Heytens guido:
    18 mei 2016
    Chapeau Patje, je draagt trouwens een leuke chapeau
    mooie foto's ook
    Leuk je zo op de voet te kunnen volgen
    groetjes Dorine en Guido
  5. Bernice:
    19 mei 2016
    al een stuk achter de rug maar met veel moed geraak je er wel heb je geen last van zere voeten of uw rug? veel courage en een ouderwets kruisje om vol te houden