dag 15 Castrojeriz - Fromista

17 mei 2016 - Frómista, Spanje

Het ziet er naar uit dat het een prachtige dag gaat worden, lichte mist maar geen wolk aan de lucht.
Iets voor 7 op pad, aan de foto's die je later zult zien wegens slecht verbinding, zie je direct mijn obstakel . Na 2km een klim van 1km aan 12% maar ervoor ga ik eerst over een dam die naar de brug over de rio Odrilla voert.
Boven op de meseta (hoogvlakte) heb ik een magnifiek zicht op het dal met de burcht die uit de mist steekt . Het is een korte meseta want na 500m heb ik al een afdaling van 350m aan 18% . Voor ik de afdaling start een foto van het prachtige groene dal met de bruine streep, mijn pad.
Na een km of 9 passeer ik de beroemde Ermita de San Nicolas vooral bekend bij de Italianen . Een stukje voorbij die albergue heb je de mooie brug over de rio Pisguerga die de grens vormt tss de provincies Burgos en Palencia .
Na 3u wordt het tijd voor mijn ontbijt in Itero de la Vega . Hierna wandel ik verder over een onverharde weg die onmerkbaar omhoog gaat door eenzame uitgestrekte akkers . Na een tijdje kom ik boven op de pas Otero Largo waar ik terug een weids uitzicht heb . In de verte zie ik ook mij volgende stop liggen voor nen apero want tis al bijna 11u . In Boadilla del Camino laat ik mij 2 estrella's smaken want tis warm . Mooi is ook op bijna alle kerktorens ooievaarsnesten met de ooievaars die hun jongen voederen .
Een half uurtje later kom ik via een landweg bij het Canal de Castilla , het grootste irrigatiekanaal van Castilie, tevens ook een broed- en rustgebied voor vogels . Na 1u bereik ik mijn eindbestemming voor vandaag Fromista, het was een prachtige dag.
Tot morgen P

ps Lucas nog altijd maar 1 visser geziene, al een tijdje terug . Ook is het antwoord nog nie gevonden!!!!

1. Detje:
    Ook geen ooievaars ??
  2. Philippe:
    Hey Patje
    Mooie prestatie. Het moet verdomd lastig zijn als ik iedere dag je reisverhaal
    lees. Die stijgings- en afdalingspercentages zijn duizelingwekkend. Dikke
    proficiat en volhouden he want binnenkort is er iemand op komst.
    Hoeveel staan er nu reeds op de teller
  3. Eddy:
    17 mei 2016
    K heb juiste coise aan de lijn gehad en zij zegt dat uw voeten beter zijn
    Ze komt morgen ne keer naar ons
    Ge gaat da zien volgende' week 30 graden
  4. Patrick doornaert:
    Geen ooievaars
    355 km Philippe op de tellet
  5. Xtine:
    18 mei 2016
    Zo ongeveer halverwege...de andere helft hopelijk met het zonnetje ...en zonder blaren ...grtjes
  6. Lucas:
    18 mei 2016
    Hallo Patje ,
    Die vissers zijn uitgestorven zekers ??
    Heb mij laten wijsmaken dat het er stikt van de hagedissen ??
    Alé je doet het goed ( die Vlamingen hé echt Ras Volk )
    Doe de groeten aan de mooie wijvekes van de frings toe .
    Tot volgende keer
    Grts Lucas