dag 17 Carrion de los Condos - Ledigos

19 mei 2016 - Ledigos, Spanje

Goed gegeten gisterenavond en geslapen bij de nonnen, dus fris en monter gestart deze morgen met de nodige pijnstillers .

Voor ik het dorpje of stadje (1000) uitloop over de brug,  kom ik nog enkele mooie gebouwen tegen.

Na 1km wordt de N120 overstoken om eerst een geasfalteerde weg (3km)en daarna een onverhard breed pad voor 15 km te volgen . Je wandelt hier door paramo op de meseta . Paramo in het spaans betekent koud en leeg gebied en de waarheid liegt niet . Er is hier echt niks, enkel onze bruine streep terug door de groene velden . Er moet wel gezegd worden dat het er heel lekker rook naar gemaaid gras .

Na 15km op de meseta of hoogvlakte, de polders maar dan op 800m, een kleine afdaling naar Calzadilla de la Cueza . Hier klink ik op mijn halve Camino, vanaf nu is het inkorten.

Een half uurtje later terug op weg maar dan op een heel slecht pad dat 1 m lager gelegen is dan de straat . 3 km verder gaat de route niet steil omhoog , op de heuveltop heb je rechts in de verte een mooi zicht op de bergtoppen van Picos de Europa . Na een langzame afdaling kom ik in Legidos aan waar ik logeer in albergue La Morena, 8.8 op tripadvisor .

Tot morgen P

1. Detje:
    19 mei 2016
    Proficiat met je 'al meer dan halve tocht' !! Geniet van je goede albergue !!!
  2. Skumerde:
    Santé Patje!!!
  3. Ann:
    19 mei 2016
    Voor broere ; hiep hiep hoera ! Je bent over de helft, vanaf nu nog enkel kilometers aftellen. Succes en de voetjes goed verzorgen.
  4. Kristof:
    hey Patrick, doorzetten e
  5. Berke:
    Patje

Zover zo goed
    Hulp is on the way
    Eddy is er klaar voor
    Ik zal er zijn voor het lint aan de meet
    Doe zo voort
  6. Eddy:
    Morgen rugzak maken
    Zaterdagmorgen gaat Dieter mij naar Zaventem brengen
    Hopelijk geen vertragingen
    Zonder tegenslag ben lk rond 16uur in Leon
  7. Luc:
    19 mei 2016
    Komaan patje je bent halverwege proficiat
  8. Marnik en Eva:
    19 mei 2016
    Nog veel succes met de andere helft van je tocht! Goe bezig!
  9. Buny:
    20 mei 2016
    Hey,lees en bekijk elke dag je vorderingen,prachtig,ben zelf een heel klein beetje jaloers,niet op de blaren natuurlijk,ken dat,nog veel succes .
  10. Patje Witdouck:
    Patten, gehoord van Marc dat je onderweg bent. Nog veel gezond ' wandelgenot'
  11. Ronny Verroken:
    20 mei 2016
    Nen dikke proficiat Patje. Volhouden.