dag 17 Carrion de los Condos - Ledigos

19 mei 2016 - Ledigos, Spanje

Goed gegeten gisterenavond en geslapen bij de nonnen, dus fris en monter gestart deze morgen met de nodige pijnstillers .

Voor ik het dorpje of stadje (1000) uitloop over de brug,  kom ik nog enkele mooie gebouwen tegen.

Na 1km wordt de N120 overstoken om eerst een geasfalteerde weg (3km)en daarna een onverhard breed pad voor 15 km te volgen . Je wandelt hier door paramo op de meseta . Paramo in het spaans betekent koud en leeg gebied en de waarheid liegt niet . Er is hier echt niks, enkel onze bruine streep terug door de groene velden . Er moet wel gezegd worden dat het er heel lekker rook naar gemaaid gras .

Na 15km op de meseta of hoogvlakte, de polders maar dan op 800m, een kleine afdaling naar Calzadilla de la Cueza . Hier klink ik op mijn halve Camino, vanaf nu is het inkorten.

Een half uurtje later terug op weg maar dan op een heel slecht pad dat 1 m lager gelegen is dan de straat . 3 km verder gaat de route niet steil omhoog , op de heuveltop heb je rechts in de verte een mooi zicht op de bergtoppen van Picos de Europa . Na een langzame afdaling kom ik in Legidos aan waar ik logeer in albergue La Morena, 8.8 op tripadvisor .