dag 23 Astorga - Rabanal del Camino

25 mei 2016 - Rabanal Del Camino, Spanje

Vandaag een prachtige wandeldag gehad, rond 7u gestart in het hartje van Astorga op een 850 m hoogte met de zon in de rug, zalig . Na een beetje door stad komen we na een half uur voorbij de Ermita del Ecce-Homo, daar volgen we een pad een drie kwartier tot in Murias de Rechivaldo waar we de echte natuur ingaan op een redelijk goed pad . De aarde hier is er enorm rood .

Na een anderhalf gewandeld te hebben nemen we ons laat ontbijt in Santa Catalina de Somoza . Voor we het dorp bereiken een mooie regenboog, gelukkig moeten we die kant niet op . Na ons ontbijt wandelen we op een goede aardeweg langs een weg waar mss dagelijks 20 auto's passeren dus heel rustig en stil mooie vergezichten ivm voorafgaande dagen . De begroeiing is hier laag struikgewas en gras .

In El Ganso aangekomen nemen we onze apero in een soort cowboycafe . Hierna wandelen we nog een tijdje op het felrode pad om vervolgens door een steeneikenwoud te lopen dat na een kwartier niet meer zoveel voorstelde . Dan in de verte onze bestemming voor vandaag , Rabanal del Camino, daar zitten we op een hoogte van 1150m . Dus een heel mooie wandeldag constant omhoog maar niet lastig door de schone omgeving .

Tot morgen P en E

1. Vandekendelaere philippe:
    25 mei 2016
    heiho , wie doet de strijk?chapeau mannen.grtj
  2. Patrick doornaert:
    25 mei 2016
    Eddie
  3. Francine:
    26 mei 2016
    Wij wensen je het allerbeste voor deze zware tocht !!!

Francine en Jean
  4. Patrick doornaert: