dag 4 Pamplona - Puente la Reina

6 mei 2016 - Puente La Reina, Spanje

Vandaag was beetje anders daar Swaze terug vertrok naar  haar zuster Christine en Arnold in Riberac. Dus is alles vanaf nu voor mij alleen te doen.

De dag was in het begin niet zo mooi daar je door de stad Pamplona moest en daarna nog door Cizur Minor. Maar erna viel het best mee, enkel de zon liet het afweten.

Direct na Cizur begint de klim naar Puerto del Perdon(8km), via het dorpje Zariquiegui. In dit dorpje deed ik mijn eerste en enige stop vandaag. Na mijn 2 cola's terug door naar de top. Daar aangekomen was er vrij veel wind maar je had er een prachtig zicht, jammer dat het geen heldere hemel was. Een min of 5 rondgelopen om dan te starten aan terug een heel gevaarlijke afdaling met losliggende stenen. Wanneer het minder steil werd was het prettig wandelen tussen de gele velden.

Iets verder werd Obanos bereikt waar een kunstenaar bezig was met een kunstwerk. Daar verliet ik het dorp door een mooie poort om dan snel Puente la Reina te bereiken . Een korte zoektocht naar slaping, albergue Jakue werd het. Een zaal van een 30tigtal  onderverdeeld in kamers van 4 (2stapelbedden).Hier is een beroemde middeleeuwse brug op de camino , ook heb ik ooievaars gespot , mooi

Tot morgen P.

1. Vanheule eddie:
    6 mei 2016
    Hoi Patrick wil je eens je nieuw gsm nr doorgeven dan belt Eddie u of als tkan wats up
  2. Ann:
    6 mei 2016
    Broere goe bezig ! Hopelijk heb je even goed weer als hier. Namelijk mooi zomerweer. Het is leuk om iedere dag je reisverslag te lezen en jouw mooie foto's te bekijken. Doe de groeten aan je vele reisgenoten en go for it !!
  3. Arnold Seynnaeve:
    7 mei 2016
    Inderdaad leuk om elke dag je verslag te lezen Patrick! Het allerbeste toegewenst tijdens je pelgrimstocht! C&A.
  4. Philippe:
    7 mei 2016
    mooie foto's prachtige streek leuk om telkens je belevenissen te mogen lezen
    hou de moed erin, iedere dag is een nieuwe uitdaging ik leef met je mee
  5. Piet Verhelst:
    Mooi verhaal.Succes !
  6. Casier darcy:
    yes you can patje
  7. Dries en Marieke:
    8 mei 2016
    Goed bezig voorzitter! Geniet er van!