dag 10 Santo Domingo de la Calzada -Belorado

12 mei 2016 - Belorado, Spanje

Goeie nacht gehad maar vandaag was het ook afwachten wat de voeten gingen doen. De knie was geen probleem meer, had dit niet verteld voor het thuisfront, maar in etappe 4 was ik uitgegleden in een natte afdaling . Knie pijn gedaan , 1 stick kapot en mijn bakje tegen de honden moet uit mijn zakken gevallen zijn in mijn val, pas later gemerkt maar ik zag het niet zitten enkele km terug te keren.

Nu, vanmorgen stond er bij mijn vertrek een lange rij voor het stadhuis en er was reeds een plaatselijke fanfare aan het spelen om 6u30. Naar het schijnt een plaatselijke traditie, vandaag eieren ophalen!!! Er was ook reeds vuurwerk geweest om 6u dus vroeg op pad.

Bij het verlaten van dorp ,stad passeer ik een mooie kapel voor de brug over de rio Oya. De zon steekt de kop op maar toch enkele wolken. In de verte een bergtop, de weg ziet er naartoe te leiden. Dit blijkt zo maar iets voor het dorp Granon gaat de weg links naar beneden om dan terug omhoog te gaan naar de kerk . Daar neem ik mijn ontbijt maar het begint plots te regenen en het ziet er niet goed uit, dus regenpak . In de volgende kms tot Belorado is het eigenlijk telkens hetzelfde scenario, tijdje langs de N120 om bij een dorp af te slaan ,dit wel in een heel groen golvend landschap. Maar daar zie ik niet zoveel van want ik loop met mijn hoofd naar de "grond" gericht , de wind en de regen zingt .....

In Belorado kom ik in het centrum via kleine steegjes om zo bij de mooie kerken en het plein te komen waar mijn albergue gelegen is  .

Voeten hebben trip goed doorstaan

tot morgen

ps hopelijk hebben ze daar ook een bib want tablet werkt niet.