dag 11 Belorado - San Juan de Ortega

13 mei 2016 - San Juan De Ortega, Spanje

Terug om 6u45 vertrokken want blijkbaar slaapt niemand lang. Ik verlaat Belorado langs een sportief pleintje waar ik de N120 oversteek om aan de overkant op lager gelegen pad via een voetgangersbrug de rio Tiron over te steken. Het pad voert net als gisteren door de glooiende groene velden maar dan iets verder landinwaarts de N120, wat aangenaam is.In Tosantos tijd voor ontbijt maar niks is open dus verder. Pas 2 dorpen verder vind ik mijn ontbijt maar ondertss was het terug beginnen te regenen dus regenkledij voor de rest van de dag. In Tosantos was er in de rode zandsteenrotsen een hermitage ,Virgen de la Pena. Juist voor Villafranca passeerde ik nog een hermitage San Felices.

In Villafranca neem ik een korte stop voor een drink want direct hierna is de klim over de Montagnes de Oca (1162M). Deze klim is vrij steil en lang om dan op een plateau uit te komen maar dit pad is met veel modder, stenen en plassen.

1 Steile afdaling met direct erna een langere steile klim zijn een obstakel op het plateau, Na zo'n 3u30 (12km) bereik ik plots vanuit het bos  San Juan de Ortega.

Vanavond slaap ik in een klooster! om18u mis, 19u aan tafel en om 21u30 lichten uit .

Nu eerst blaren verzorgen en tot morgen P

PS Er staat een hint in vorig verslag!!!