dag 11 Belorado - San Juan de Ortega

13 mei 2016 - San Juan De Ortega, Spanje

Terug om 6u45 vertrokken want blijkbaar slaapt niemand lang. Ik verlaat Belorado langs een sportief pleintje waar ik de N120 oversteek om aan de overkant op lager gelegen pad via een voetgangersbrug de rio Tiron over te steken. Het pad voert net als gisteren door de glooiende groene velden maar dan iets verder landinwaarts de N120, wat aangenaam is.In Tosantos tijd voor ontbijt maar niks is open dus verder. Pas 2 dorpen verder vind ik mijn ontbijt maar ondertss was het terug beginnen te regenen dus regenkledij voor de rest van de dag. In Tosantos was er in de rode zandsteenrotsen een hermitage ,Virgen de la Pena. Juist voor Villafranca passeerde ik nog een hermitage San Felices.

In Villafranca neem ik een korte stop voor een drink want direct hierna is de klim over de Montagnes de Oca (1162M). Deze klim is vrij steil en lang om dan op een plateau uit te komen maar dit pad is met veel modder, stenen en plassen.

1 Steile afdaling met direct erna een langere steile klim zijn een obstakel op het plateau, Na zo'n 3u30 (12km) bereik ik plots vanuit het bos  San Juan de Ortega.

Vanavond slaap ik in een klooster! om18u mis, 19u aan tafel en om 21u30 lichten uit .

Nu eerst blaren verzorgen en tot morgen P

PS Er staat een hint in vorig verslag!!!

1. Detje:
    13 mei 2016
    Dan zullen het honden zijn zeker.
    geniet van je verwenning in het klooster. !!!
  2. Eddy:
    13 mei 2016
    in een klooster slapen dat zou ik ook wel eens willen doen
    mijn geloofsbrief en stempelboekje zijn vandaag toegekomen
    k heb al goe getraind maar vanaf morgen ga ik iedere dag 4 uur stappen
    nog de groeten van tinne
  3. Berke:
    Patje

en blaffen ze naar jou. zeg dat je butch zijn vriend bent.
  4. Berke:
    13 mei 2016
    Eddy , je kan misschien ook wa trainen om in het klooster te slapen.
    Vraag aan Tine als ze moeder euverste wil spelen.
  5. Eddy:
    bernard gij kieken
    in het klooster word volgens het selibaat geleeft
    en nu en dan ne keer gemas....beert
  6. Detje:
    Gemasseerd
  7. Detje:
    LOL
  8. Patrick doornaert:
    14 mei 2016
    Nog niemand juist geraden, vandaag staat zelfs een tweede tip in verslag
    geen non gezien