dag 9 Najera - Santo Domingo de la Calzada

11 mei 2016 - Santo Domingo de la Calzada, Spanje

Een slechte nacht , 3 snurkers op 10 is een beetje veel, dus al om 7u op pad. Vandaag ga ik het op het gemak doen met twee grote blaren op onderkant L voet.

Langs een ruïne verlaat ik het stadje en direct stevig omhoog met de zon in de rug door een dennenbos wat verder door rode zandstenen om dan licht dalend te wandelen in een zacht glooiend landschap waar vooral druiven worden verbouwd. Na een kleine 2 u kom ik aan in Azofra waar ik mijn ontbijt neem.

De route loopt nu terug naar een dal waar de autostrade loopt. Ik wandel er een tijdje langs op en neer om dan terug landinwaarts te gaan via een glooiende karreweg die geen goed doet voor mijn L voet, iedere steen voel je. Nu een steile helling die naar een plateau loopt met links een golfterrein. Prachtig uitzicht hierboven wat ik gepasseerd heb.

Ik wandel hier door een dood nieuw dorp, Cirnevela, alles nieuw maar niks bewoond. Nog altijd hetzelfde zei een Engelsman die me voorbij  stak . Hij was hier vier jaar terug ook geweest , nu 2de camino.

Verder gaat het over een brede onverharde weg die licht op en neer door het akkerland loopt. De wijnranken zijn nu veranderd in gerst- en korenvelden.

In de verte zie ik plots de scherpe toren van de kathedraal maar het is nog wel een uur lopen voor ik er ben . Nu vlug mijn albergue zoeken en de voet verzorgen.

Tot morgen P

ps prijsvraag

Die het weet  een pint van mij bij Metje

Wat was het dier, diertje , beest , beestje , animal dat ik het meest zag tussen Pamplona en Los Arcos aan jullie nu

1. Xtine:
    11 mei 2016
    Courage....wat de prijsvraag betreft....drink geen bier wel wijn...maar moeilijk zie enkel ooievaar en stier....dus hok ik op stieren...
    Slaaplekker en verzorg de blar-en....grtjes
  2. Philippe:
    11 mei 2016
    Hey Patje goe bezig goed de voeten verzorgen je komt er wel want je bent een doorbijtertje hopelijk gauw wat beter weer
    voor de prijsvraag gok ik op "ezel"
  3. Andrea lernou:
    Eekhoorns patje
  4. Detje:
    Een kat.
    Verzorg je blaren hee!
  5. Patje:
    Patje,

zeker dat gij niet één van de grote snurkers zijt???
    Verzorg je en sterkte.

7. Ann:
    De Spaanse bosklapper ?
  8. Patrick doornaert:
    12 mei 2016
    geen van dewe blijven zoeken later volgt een hint
  9. Ronny Verroken:
    13 mei 2016
    Courage maatje. Hopelijk komt het goed met je voet.
    zwerfhonden