dag 8 Logrono - Najera

10 mei 2016 - Nájera, Spanje

Gisteren vroeg in bed, 20u45, tegen 9u was ik in dromenland, niemand meer horen toekomen op de kamer, moe zekers.

Deze morgen rond 5u30 begon de eerste zich al klaar te maken, al vlug volgde rest. Dus ik ook maar op en vertrokken het was dan 6u10, nog donker.

Na een half uur wandelen kwam ik de stad uit via een park. Buiten de stad was het mistig en lichtjes klimmend op een mooi pad tot aan een groot recreatiepark, Embalse de la Grajera. Een tijdje later kwam bij een groot stuwmeer, hier was het net of ik in de kempen rondliep. Wandelen tss de sparrebomen en de eekhoorntjes die rondsprongen , leuk. Uit het park direct een stevige klim die terug uitkwam langs de autostrade. Weer was de nettedraad volgehangen  met zelfgemaakte kruisjes. Kort hierna breekt de zon door ,veel leuker wandelen want je ziet iets en het eerste wat ik zie is nen groten stier. 1km verder kom ik langs de fundamenten van een oude kerk, wat later duikt Navarrete op , hier neem ik een pauze. In Navarrete zou het interieur van de kerk mooi zijn dus bezoekje waard ben hier toch. Het was er indrukwekkend alles met goud beplakt amaai en dit in zo'n klein dorp.

Na mijn bezoek moet ik een stuk langs een drukke weg om dan tss massa's wijnvelden in Ventosa te arriveren. Tijd voor een beetje vocht want hierna moet ik de alto de San Anton over 729m. Daarboven had ik een adembenemend mooi zicht, links besneeuwde bergen , het dal met oa Najera en rechts terug bergen.

Tijdens de afdaling nog altijd tss de druiven passeer ik de Roelandsberg (met zendmast) om iets verder over een smal bruggetje over de rio Yalde te stappen. Een kwartier later stap ik moe maar voldaan Najera binnen na bijna 8 u stappen

tot morgen P

1. Kristof:
    10 mei 2016
    hey Patrick goe bezig volhouden e
    grtz
  2. Lucas:
    Hallo Patje ,
    Prachtig hoe je uw wandeltocht beschrijft met leuke foto's .
    Al eens een visser gezien ? ( graptjen hee pol )
    Doe zo verder , maar pas op voor die esterallas
    Grts Lucas
  3. Ronny Verroken:
    èst nog verre??
  4. Bernice:
    11 mei 2016
    ja het zijn zware dagen hé maar volhouden hé een voettocht is moeilijk alvast veel steun
  5. Patrick doornaert:
    11 mei 2016
    Voor Lucas 1 visser gezien aan de stuwdam.
    dank voor de reacties