dag 6 Villatuerta - Los Arcos

8 mei 2016 - Los Arcos, Spanje

Na een goeie nacht in de Albergue Casa Magica was het deze morgen minder prettig om te vertrekken, namelijk regen.

Na een klein half uurtje wandelen passeer ik door een landelijk heuvelachtig landschap en gotisch bouwwerkje volgens boekje . Iets erna steek ik de rio Ega over via een nieuwe voetgangersbrug om zo Estella te bereiken.

Estella had vele oude gebouwen, een stuwdam en zoals in vele plaatsen een fontein. In het centrum dronk ik een choco en at er 2 bananen om een beetje uit de regen te blijven.

Bij het verlaten van Estella was het wandelen naar een speciale plaats . Ipv water komt er rode Irachewijn uit de fontein dit bij het klooster van Irache. Een korte stop om dan Irache te verlaten via een bospaadje en een stevige klim tussen de wijnranken naar Villamayor de Monjardin.

Na de afdaling van het dorp komt men langs een autostrade om dan vlug de velden in te gaan en zo een km of 12 niks tegen te komen enkel mooie landschappen , dit tot in Los Arcos. Gelukkig was het nu gestopt met regenen maar nog altijd een stevige wind.

Los Acros had een heel mooie kerk in het centrum maar mijn vlaamse albergue lag buiten het centrum. Het was er aangenaam kennis maken met Eddy en Bernard die blij waren eens  westvlaams te spreken, ik kreeg er bed nr 1.Bernard wist reeds van mijn komst door mijn kozijn Johnny. Hier nog een beetje nagepraat over hun en mijn verhalen tot dusver, leuk. Ze hebben hem namelijk gedaan de Camino.