dag 6 Villatuerta - Los Arcos

8 mei 2016 - Los Arcos, Spanje

Na een goeie nacht in de Albergue Casa Magica was het deze morgen minder prettig om te vertrekken, namelijk regen.

Na een klein half uurtje wandelen passeer ik door een landelijk heuvelachtig landschap en gotisch bouwwerkje volgens boekje . Iets erna steek ik de rio Ega over via een nieuwe voetgangersbrug om zo Estella te bereiken.

Estella had vele oude gebouwen, een stuwdam en zoals in vele plaatsen een fontein. In het centrum dronk ik een choco en at er 2 bananen om een beetje uit de regen te blijven.

Bij het verlaten van Estella was het wandelen naar een speciale plaats . Ipv water komt er rode Irachewijn uit de fontein dit bij het klooster van Irache. Een korte stop om dan Irache te verlaten via een bospaadje en een stevige klim tussen de wijnranken naar Villamayor de Monjardin.

Na de afdaling van het dorp komt men langs een autostrade om dan vlug de velden in te gaan en zo een km of 12 niks tegen te komen enkel mooie landschappen , dit tot in Los Arcos. Gelukkig was het nu gestopt met regenen maar nog altijd een stevige wind.

Los Acros had een heel mooie kerk in het centrum maar mijn vlaamse albergue lag buiten het centrum. Het was er aangenaam kennis maken met Eddy en Bernard die blij waren eens  westvlaams te spreken, ik kreeg er bed nr 1.Bernard wist reeds van mijn komst door mijn kozijn Johnny. Hier nog een beetje nagepraat over hun en mijn verhalen tot dusver, leuk. Ze hebben hem namelijk gedaan de Camino.

Eerste kleine blaar! Hopelijk niet erg morgen 28 km

Tot schrijfs P

1. Timon:
    8 mei 2016
    Goed bezig Patje!! Leuk om uw verhaal dagelijks te volgen. Veel courage en geniet van de mooie dingen waar je passeert. Grt Timon
  2. Henk Hoorens:
    8 mei 2016
    Blaar goed verzorgen en morgen er terug tegen aan !
    Hopelijk met wat beter weer !
  3. Johan Vanderjeugt:
    8 mei 2016
    Hei Patrick, mooi om te lezen wat da je daar allemaal tegenkomt en uitspookt. Nog veel moed en geniet ervan. Groeten Johan
  4. Detje:
    9 mei 2016
    Allez, Eddy en Bernard zijn er ook al ;-)
    doe dat goed verder hé !!! respect !!!
  5. Rik popelier:
    9 mei 2016
    hopelijk niet teveel regendagen, en het is plezant om u te volgen.
    en we duimen voor een goede tocht.
    groeten Carine &Rik
  6. Patrick doornaert:
    9 mei 2016
    Dank voor de positieve reacties, geven een extra motivatie grtn P
  7. Luc:
    9 mei 2016
    Allee patje doe zo voort
  8. Ronny Verroken:
    11 mei 2016
    Proficiat Patje. Mooi om uw tocht te kunnen volgen.